Waarom krijgen mijn ouders ook een vragenlijst om in te vullen?

Als jij geselecteerd werd om deel te nemen aan het PISA-onderzoek dan zal jouw ouder ook gevraagd worden om een korte vragenlijst in te vullen waarin vragen gesteld worden rond onder andere jouw thuismilieu, jouw schoolkeuze en de betrokkenheid bij het schoolgebeuren van je ouders. De antwoorden van jouw ouders zullen ons helpen om de bekomen resultaten beter te duiden en te begrijpen. Het invullen van de vragenlijst duurt niet langer dan 30 minuten. Als de vragenlijst ingevuld werd, kan je die gewoon teruggeven op school. PISA garandeert een volledig anonieme behandeling en verwerking van de gegevens. Nergens zal jouw naam of de naam van jouw ouders, noch de naam van jouw school vermeld of gepubliceerd worden.