Het is niet evident voor ons om een dergelijk onderzoek in onze school uit te voeren. Wat maakt het voor ons interessant om deel te nemen?

Eerst en vooral: als uw school geselecteerd werd om aan PISA deel te nemen, dan werd uw school geselecteerd om Vlaanderen te vertegenwoordigen. Uw deelname is dus belangrijk voor onderwijsonderzoek niet alleen in Vlaanderen, maar ook internationaal.

Indien uw school deelneemt, dan zult u -zodra de ruwe resultaten internationaal vrijgegeven zijn- een rapport met daarin de resultaten van uw school ontvangen. In dit rapport worden de resultaten van uw school vergeleken met de resultaten van een aantal referentiescholen die zorgvuldig geselecteerd worden. Op die manier kunt u de prestaties van de geselecteerde leerlingen in uw school vergelijken met die van ‘gelijkaardige’ geselecteerde leerlingen in een aantal andere scholen (schoolfeedback).