Waarom werd ik (of mijn kind) geselecteerd om deel te nemen?

Uit alle Vlaamse scholen waarin 15-jarigen les volgen worden willekeurig een 200-tal scholen geselecteerd die gevraagd worden om deel te nemen aan het PISA-onderzoek. Jouw school (of de school van uw kind) werd geselecteerd en besliste om deel te nemen aan PISA. Uit die deelnemende scholen wordt vervolgens willekeurig een groep 15-jarigen gekozen om mee te doen aan de PISA-test. Zowel de school- als leerlingselectie gebeurt door het internationaal PISA-onderzoekscentrum en dus niet door de school zelf.

Jouw deelname aan het PISA-onderzoek is belangrijk. Op basis van de informatie die verzameld wordt met dit onderzoek kan het Vlaamse onderwijs vernieuwen en optimaliseren zodat het aangepast blijft aan de uitdagingen van de toekomst.